White Hat vs. Black Hat SEO
Vi har diskuteret SEO og hvordan det fungerer, så lad os nedbryde det yderligere. Når det kommer til SEO, er der to forskellige tilgange, som organisationer tager for at optimere deres websteder til søgemaskinerne – black hat vs white hat SEO.
Nogle organisationer er kun interesseret i SEO, så de hurtigt kan rangere deres indhold og tjene nogle penge på kort sigt. Black hat SEO involverer taktik, der kun fokuserer på at optimere indhold til søgemaskinerne.
Dette betyder, at organisationer ikke overvejer de menneskelige besøgende, der læser og navigerer i deres webstedsindhold. Disse organisationer vil bøje eller bryde reglerne for at forbedre deres placeringer for at tjene hurtigt.
I sidste ende producerer denne tilgang til SEO sider, der ofte er vanskelige for folk at læse og ligner meget spam. Selvom webstederne muligvis kan rangere hurtigere end dem, der er optimeret korrekt, straffes disse websteder ofte eller forbydes af søgemaskinerne ret hurtigt.
Samlet set ødelægger denne hurtig-rig tilgang til SEO organisationens chance for at opbygge et websted, der er bæredygtigt og i stand til at bringe nye kundeemner i de kommende år.
På den anden side er white hat SEO en effektiv tilgang til at optimere dit websted til søgemaskiner og opbygge en bæredygtig forretning online. Denne tilgang til søgemaskineoptimering involverer fokus på det menneskelige publikum, der klikker på og læser webstedsindholdet. Ved at give din hjemmeside SEO-definition sikrer du, at dit digitale indhold er let at finde og se.
Målet med denne type søgemaskineoptimering er at producere det bedst mulige indhold på et websted, der er let at læse og navigere og samtidig følge søgemaskinens regler for optimering.
Det er vigtigt at bemærke, at selvom SEO-taktikker med black hat måske hjælper dig med at rangere hurtigt, er det uundgåeligt, at søgemaskinerne til sidst finder ud af, hvad du laver, og straffer dit websted.
Afhængigt af overtrædelsens sværhedsgrad kan dit websted muligvis ikke komme tilbage fra sanktionerne. Den eneste måde at opbygge en bæredygtig onlineforretning på, der vil bringe mere organisk trafik over tid, er at følge bedste praksis for SEO-marketing og skabe effektivt indhold, som dine besøgende finder værdifulde.